BuildBase

home
angle

FAQ

BuildBase FAQ

Hieronder vind je het antwoord op de meest gestelde vragen rond ERP software van BuildBase.

Hoe registreer ik een nieuwe gebruiker?

Wanneer je over de nodige rechten beschikt, kan je via het hoofdmenu de optie “Gebruikers” selecteren. Zodra je op deze pagina belandt kan je via het + icoon een nieuwe gebruiker toevoegen. Je dient nu enkel nog persoonlijke gegevens van de medewerker in te vullen alsook de rechten te definiëren.

Hoe registreer ik een nieuwe priktijd en afwezigheid?

In de kalender selecteer je de gewenste datum en geef je de gewerkte -van en tot- uren in, alsook de betrokken klant- en projectnaam. Het is mogelijk om op dezelfde dag meerdere uren, alsook pauzes te registreren.

Wat is BuildBase?

Buildbase zorgt voor de ondersteuning en optimalisatie van dagdagelijkse bedrijfsprocessen.
De mogelijkheid tot digitalisering van administratie, contacten, projecten, rapportage, etc. leidt niet enkel tot een efficiëntere samenwerking tussen je medewerkers, onderaannemers en klanten maar ook tot extra tevredenheid op de werkvloer. De gebruiksvriendelijke mogelijkheid tot planning is een must-have voor elk bedrijf.

Hoe start ik mijn inschrijving ?

Registreer jouw organisatie via BuildBase.be. De geregistreerde organisatie zal automatisch gekoppeld worden aan de eerste gebruiker. Facturen, communicatie en dergelijke zullen via het mailadres van de eerste gebruiker verlopen en kan nadien altijd gewijzigd worden. De eerste 15 dagen start een gratis proefversie. Meerdere gebruikers kunnen zonder probleem worden toegevoegd.
Wanneer besloten wordt om de proefversie om te zetten naar een betalende versie, kan je alle reeds ingegeven data behouden. Indien je nog vragen hebt, aarzel zeker niet om ons te contacteren via info@buildbase.be.

Wat is de kostprijs ?

Je betaalt maandelijks per module, per gebruiker. De kostprijs is afhankelijk van je gebruik. Geen extra verdoken kosten, geen instapkosten, etc.. Afhankelijk van welke rechten je een gebruiker geeft, zal deze gekoppeld worden aan een bepaalde module. Indien je een nieuwe gebruiker registreert en deze gebruikt een bepaalde module niet, zal je er ook niet voor betalen. Indien je de prijs toch liever wilt bespreken, contacteer ons gerust via sales@buildbase.be

Op welke manier kan ik mijn contract bij BuildBase beëindigen?

Dit is geen mogelijkheid: You’re set for life.

Indien je dit toch voor elkaar krijgt, houd er rekening mee dat wij recht hebben op je volledige erfenis.

Hoe maak ik een rapport? Welke type rapporten zijn er?

Via het hoofdmenu kan je de optie “Consultatie Uren” selecteren. Je kan kiezen tussen een rapport op project of persoonsniveau. Voor beide opties kan je vervolgens een specifieke waarde selecteren of een totaal van alle. Het resultaat van de gekozen combinatie wordt getoond op het scherm en zijn exporteerbaar in een excel formaat.

Hoe kan ik uren loggen voor een andere werknemer?

Via het hoofdmenu kan je de optie “Teams” selecteren. Wanneer je over de nodige rechten beschikt om uren te mogen registreren voor een andere werknemer, kan je deze werknemer opzoeken via de zoekbalk en/of selecteren via de lijst. Hierna kom je meteen op de kalender terecht van deze werknemer en is het mogelijk om via de standaard manier uren/afwezigheden te loggen.

Hoe stel ik een team samen?

Via het hoofdmenu kan je de optie “Teams” selecteren. Zodra je op deze pagina belandt kan je via het + icoon een nieuw team toevoegen.

Je dient nu enkel nog de gegevens van het team in te voeren zoals de teamnaam, teamleden en teamleiders.

Kan ik een klant inactief maken en wat zijn de gevolgen?

Via het hoofdmenu kan je de optie “Werfbeheer” selecteren. Via de ‘toggle’ knop, deze zich rechts bevindt, kan je een bepaalde klant inactief maken. Het is niet mogelijk om een klant inactief te maken indien er nog 1 of meerdere van zijn projecten nog actief zijn.
Je kan geen uren meer registreren op een klant of project zodra deze inactief gemaakt is.

Het consulteren van de gewerkte uren gerelateerd aan de klant is nog steeds mogelijk.

Wanneer je een klant weer beschikbaar wil maken voor urenregistratie, kan je deze via dezelfde weg opnieuw activeren.

Kan ik bepalen welke teams uren mogen boeken op specifieke projecten?

Ja dat kan. Als je in het hoofdmenu kiest voor de optie “Teams” kom je terecht op de overzichtslijst van alle teams. Wanneer je nu een specifiek team selecteert heb je een kalender icoon beschikbaar. Via dit kalender icoon kan je aanduiden welke klanten en projecten een team beschikbaar heeft.

Waarom lukt het niet om een project beschikbaar te maken voor een bepaald team?

Via het hoofdmenu kan je de optie “Projectbeheer” selecteren. Op deze pagina zie je de reeds bestaande klanten. Via het + icoon kan je eenvoudig een nieuwe klant definiëren.

Om een project toe te voegen dien je steeds een klant te selecteren of nieuw aan te maken.  Wanneer je kiest voor een reeds bestaande klant zie je nu de lijst van bestaande projecten. Ook hier kan je het + icoon terugvinden wat toelaat om een nieuw project te maken voor deze klant. 

Hoe maak ik een nieuwe klant en/of project?

Wanneer je over de nodige rechten beschikt, kan je via het hoofdmenu de optie “Gebruikers” selecteren. Zodra je op deze pagina belandt kan je via het + icoon een nieuwe gebruiker toevoegen. Je dient nu enkel nog persoonlijke gegevens van de medewerker in te vullen alsook de rechten te definiëren.